Bachelorarbeit
Author(s):
Kratzl Ludwig
Title:
Performance Portability and Evaluation of Heterogeneous Components of SeisSol Targeted to Upcoming Intel HPC GPUs
Translated title:
Portierung und Leistungsanalyse heterogener Komponenten von SeisSol für zukünftige Intel HPC GPUs
For the first time in over 20 years, Intel is selling discrete graphics cards, including products for high-performance computing, scheduled for release in 2022. This thesis investigates programming models for the upcoming Intel GPUs and selects the Sycl standard, provided by oneAPI and hipSYCL, to port the heterogeneous components of SeisSol. The modules in question in SeisSol are analyzed and extended, and their efficiency is assessed using a Roofline Model analysis. Similar experiments ar...     »
Erstmals seit über 20 Jahren verkauft Intel diskrete Grafikkarten, darunter auch Produkte für High-Performance Computing, die 2022 erscheinen sollen. Die vorliegende Arbeit untersucht Programmiermodelle für die erscheinenden Intel-GPUs und selektiert den Sycl-Standard, bereitgestellt durch oneAPI und hipSYCL, für die Portierung von SeisSols heterogenen Komponenten. Die betreffenden Module in SeisSol werden analysiert und erweitert und die Effizienz der Portierung mithilfe eines Roofline-Dia...     »
Keywords:
GPU; SYCL; Discontinuous Galerkin