Bachelorarbeit
Author(s):
Cora Charlotte Moser
Title:
Machine Learning with the Sparse Grid Density Estimation using the Combination Technique
Translated title:
Maschinelles Lernen mit der Dünngitter Dichteschätzung unter Verwendung der Kombinationstechnik
This thesis depicts, how density based supervised and unsupervised machine learning in the form of classification and clustering can be performed with sparse grids, which were built using the combination technique. Therefore the sparseSpACE framework, an environment for computing arbitrary operations with the combination technique, was expanded by a wrapper, which provides an interface for density based machine learning and integrates the already existing implementation of density estimatio...     »
Diese Arbeit beschreibt, wie überwachtes und unüberwachtes maschinelles Lernen im Sinne von Klassifikation und Clustering mithilfe der mit Kombinationstechnik erstellten Dünngittern ausgeführt werden kann. Dazu wurde das sparseSpACE-Framework, welches eine Umgebung für Berechnungen mit der Kombinationstechnik bietet, um einen Wrapper erweitert, der eine Schnittstelle für dichtebasiertes maschinelles Lernen bietet und die bereits vorhandene Dichteschätzungs-Funktionalität integriert. Die Kl...     »
Keywords:
Sparse Grid, Density Estimation, Machine Learning