Evolving Technology Education in Primary Schools: A Two-Decade Journey Through a Systematic Review and Teacher Insights
Translated title:
Die Entwicklung der Technikbildung in Grundschulen: Eine zweijährige Reise durch eine systematische Literaturübersicht und Lehrereinblicke.
Author:
Pappa, Christina Ioanna
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Institution:
Professur für Technikdidaktik für das berufliche Lehramt (Prof. Pittich)
Advisor:
Pittich, Daniel (Prof. Dr.)
Referee:
Pittich, Daniel (Prof. Dr.); Georgiou, Despoina (Prof. Dr.); Riedl, Alfred (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
TUM classification:
EDU 770; EDU 350
Abstract:
This dissertation addresses the increasing significance of technology in society, particularly in STEM education. Two studies, presented as journal articles emphasize the need for clear curriculum standards and teachers’ confidence and subject knowledge in technology education. It contributes insights to improve teachers' technology acceptance and practices, emphasizing efficient technology integration for enhanced student learning.
Translated abstract:
Diese Dissertation behandelt die zunehmende Bedeutung der Technik in der Gesellschaft, insbesondere im MINT-Bereich. Zwei Studien betonen die Notwendigkeit klarer Lehrplanstandards sowie das Selbstvertrauen und Fachwissen der Lehrkräfte in der Technikpädagogik. Sie liefert Erkenntnisse zur Verbesserung der Technikakzeptanz und -praktiken von Lehrkräften, wobei die effiziente Integration von Technik zur Steigerung des Lernerfolgs der Schüler*innen besonders betont wird.