User: Guest  Login
Original title:
Ein echtzeitfähiger Evolutionärer Algorithmus zur netzweiten Optimierung der Lichtsignalsteuerung
Translated title:
An Evolutionary Algorithm for network-wide real-time Optimization of Traffic Signal Control
Author:
Braun, Robert
Year:
2008
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Advisor:
Univ.-Prof. Dr.-Ing. Fritz Busch
Language:
de
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen; TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein); VER Technik der Verkehrsmittel
Abstract:
In der vorliegenden Arbeit wird mit GALOP ein echtzeitfähiger Genetischer Algorithmus zur netzweiten Optimierung der Lichtsignalsteuerung entwickelt und bewertet, der zur Verbesserung des Verkehrsablaufs des motorisierten Verkehrs beiträgt. GALOP optimiert die Signalpläne aller Lichtsignalanlagen des jeweiligen Netzes, wobei alle Steuerungsparameter gleichzeitig optimiert werden können. Grundannahme ist eine einheitliche Umlaufzeit für das zu optimierende Netz. Zudem werden vorhandene Signa...     »
Translated abstract:
Within this dissertation, a Genetic Algorithm for network-wide Traffic Lights Optimization (GALOP) is developed and evaluated. It contributes to improve traffic flow. GALOP optimizes the signal control plans for all traffic lights of the respective road network. All control parameters can be optimized parallel. Basic assumption is a uniform cycle time for the network. Furthermore, existing signal time plans with preplanned possible phase sequences (phase-oriented approach) for all single...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=673769
File size:
4224504 bytes
Pages:
126
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20150626-673769-0-6
Last change:
17.01.2012
 BibTeX