Autonomous service robots in real-world environments have to cope with several environmental impacts, e.g. noisy outdoor conditions. In order to overcome this bottleneck of speech recognition and to raise efficiency of information exchange between robots and humans, different dialog strategies are introduced to establish informational alignment between the interlocutors. Further, emotional alignment strategies are developed and incorporated in a persuasive behavior control model of a robotic system to proactively increase user acceptance and the willingness of humans to cooperate with a robot.
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Autonomous service robots in real-world environments have to cope with several environmental impacts, e.g. noisy outdoor conditions. In order to overcome this bottleneck of speech recognition and to raise efficiency of information exchange between robots and humans, different dialog strategies are introduced to establish informational alignment between the interlocutors. Further, emotional alignment strategies are developed and incorporated in a persuasive behavior control model of a robotic sys...
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Translated abstract:
Autonome Service-Roboter sollten robust gegen viele Umwelteinflüsse, wie z.B. hohe Lärmpegel in Außenbereichen, sein. Zur Überwindung dieses Spracherkennungs-Hindernisses und zur Effizienz -Steigerung des Informationsaustauschs zwischen Mensch und Roboter, werden verschiedene Dialogstrategien zur Etablierung von informativer Ausgewogenheit zwischen den Gesprächspartnern eingeführt. Zudem werden emotionale Ausrichtungsstrategien zur Erhöhung von Benutzerakzeptanz und menschlicher Kooperationsbereitschaft entwickelt und in die proaktive Verhaltenssteuerung eines Robotersystems integriert.
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Autonome Service-Roboter sollten robust gegen viele Umwelteinflüsse, wie z.B. hohe Lärmpegel in Außenbereichen, sein. Zur Überwindung dieses Spracherkennungs-Hindernisses und zur Effizienz -Steigerung des Informationsaustauschs zwischen Mensch und Roboter, werden verschiedene Dialogstrategien zur Etablierung von informativer Ausgewogenheit zwischen den Gesprächspartnern eingeführt. Zudem werden emotionale Ausrichtungsstrategien zur Erhöhung von Benutzerakzeptanz und menschlicher Kooperationsber...
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