User: Guest  Login
More Searchfields
Simple search
Original title:
Untersuchung zur Wirksamkeit hybrider und virtueller Lernumgebungen zum naturwissenschaftlichen Arbeiten in der Biotechnologie
Translated title:
Investigating the effectiveness of hybrid and virtual learning environments for scientific inquiry in biotechnology
Author:
Stich, Julia Margareta
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Institution:
Professur für Fachdidaktik Life Sciences (Prof. Nerdel)
Advisor:
Nerdel, Claudia (Prof. Dr.)
Referee:
Nerdel, Claudia (Prof. Dr.); Schaal, Steffen (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
BIO Biowissenschaften; EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
virtuelle Lernumgebung; Schüler; naturwissenschaftliches Arbeiten
TUM classification:
EDU 760; EDU 750
Abstract:
Die Arbeit untersucht die Wirksamkeit hybrider und virtueller Lernumgebungen im Bereich der Biotechnologie. Im Mittelpunkt steht die digitale Anreicherung von Inhalten, die üblicherweise im Präsenzunterricht im Bereich des naturwissenschaftlichen Arbeitens in der Schule (Kriminalfall) vermittelt werden. Vier Varianten (Präsenzunterricht, Flipped Classroom, Wechselunterricht und Homeschooling), die seit der Covid-19 Pandemie bekannt sind, werden in einem experimentellen Design verglichen.
Translated abstract:
The thesis examines the effectiveness of hybrid and virtual learning environments in the biotechnology sector. The focus is on the digital enrichment of content that is usually taught in face-to-face lessons in the field of scientific inquiry at school (criminal case). Four different variants (face-to-face teaching, flipped classroom, alternating teaching and homeschooling), which have been known since the Covid-19 pandemic, are compared in an experimental design.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1725903
Date of submission:
20.11.2023
Oral examination:
29.02.2024
File size:
9343239 bytes
Pages:
264
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20240229-1725903-1-6
Last change:
19.04.2024
 BibTeX