User: Guest  Login
Original title:
Berufsübergreifende Kooperationskompetenz
Original subtitle:
Theoretische und empirische Modellierung für die berufliche Bildung
Translated title:
Cross-Occupational Collaboration Competency
Translated subtitle:
Developing a Theoretical and Empirical Model for Vocational Education and Training
Author:
Striković, Aldin
Year:
2025
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Institution:
Lehrstuhl für Berufspädagogik (Prof. Wittmann)
Advisor:
Wittmann, Eveline (Prof. Dr.)
Referee:
Wittmann, Eveline (Prof. Dr.); Weyland, Ulrike (Prof. Dr.); Geißel, Bernd (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
Berufliche Bildung ; Rollenübernahme ; Situational Judgment Test ; Technologiegestützte Tests ; Interprofessionell ; Interdisziplinär ; Kooperation
Translated keywords:
Vocational education and training ; Role-taking ; Situational judgment test ; Computer-based testing ; Interprofessional ; Interdisciplinary ; Collaboration
TUM classification:
EDU 440
Abstract:
Im Zuge der digitalen Transformation wird die Fähigkeit berufsübergreifend und interdisziplinär zusammenzuarbeiten zunehmend bedeutsamer. In dieser Dissertation wurde ein rollentheoretisches Modell berufsübergreifender Kooperationskompetenz entwickelt und empirisch geprüft, das wertebezogene Aspekte integriert. Die Analysen legen nahe, dass die zugrundeliegenden rollentheoretischen Merkmale keine Strukturkomponenten der Kompetenz, sondern schwierigkeitsbestimmende Verarbeitungsressourcen darstel...     »
Translated abstract:
In the course of the digital transformation, being able to collaborate across occupations and disciplines is becoming increasingly important. In this dissertation, a theoretical model of cross-occupational collaboration competency was developed and empirically tested which integrates value-related aspects. The empirical analyses suggest that the role-theoretical aspects do not represent dimensionality, but rather cognitive resources that determine difficulty. The results open up diagnostic and i...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1759925
Date of submission:
08.11.2024
Oral examination:
07.01.2025
File size:
1236038 bytes
Pages:
85
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:91-diss-20250107-1759925-0-4
Last change:
31.01.2025
 BibTeX