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Titel:

Sampling-Based Motion Planning with Online Racing Line Generation for Autonomous Driving on Three-Dimensional Race Tracks

Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag
Art des Konferenzbeitrags:
Textbeitrag / Aufsatz
Autor(en):
Ögretmen, L.; Rowold, M.; Langmann, A.; Lohmann, B.
Seitenangaben Beitrag:
pp. 2064-2069
Abstract:
Existing approaches to trajectory planning for autonomous racing employ sampling-based methods, generating numerous jerk-optimal trajectories and selecting the most favorable feasible trajectory based on a cost function penalizing deviations from an offline-calculated racing line. While successful on oval tracks, these methods face limitations on complex circuits due to the simplistic geometry of jerk-optimal edges failing to capture the complexity of the racing line. Additionally, they only con...     »
Stichworte:
autonomous driving, time-optimal planning, multi-vehicle racing; geometry; trajectory planning; jtracking; circuits; cost function; street scenarios
Dewey-Dezimalklassifikation:
620 Ingenieurwissenschaften
Herausgeber:
IEEE
Kongress- / Buchtitel:
IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV)
Ausrichter der Konferenz:
IEEE
Datum der Konferenz:
02.-05 06.2024
Verlag / Institution:
IEEE
Verlagsort:
New York
Publikationsdatum:
15.07.2024
Jahr:
2024
Quartal:
3. Quartal
Jahr / Monat:
2024-07
Monat:
Jul
Seiten:
pp. 2064-2069
Nachgewiesen in:
Web of Science
Print-ISBN:
979-8-3503-4882-8
E-ISBN:
979-8-3503-4881-1
Serien-ISSN:
1931-0587
Reviewed:
ja
Sprache:
en
Erscheinungsform:
WWW
Volltext / DOI:
doi:10.1109/IV55156.2024.10588726
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Regelungstechnik
Eingabe:
31.07.2024
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