Transfer in die Bildungspraxis gestalten im Projektverbund DigiProMIN
Jahrestagung der Gesellschaft der Didaktik für Chemie und Physik (GDCP)
Lernen, lehren und forschen im Schülerlabo
2024
The relation between learners’ experience in simulations and diagnostic accuracy: Generalizability across medical and teacher education
Computers in Human Behavior Reports
2024
15
Aug
100454
“Yes, I Can!” A Systematic Review and Meta-Analysis of Intervention Studies Promoting Teacher Self-Efficacy
Review of Educational Research
2024
Where salience goes beyond authenticity
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
2024
38
1-2
15-25
Fostering diagnostic skills with simulations: A research synthesis of 237 studies in higher education
ICLS Conference at the ISLS Annual Meeting
2024
Bits, Bots und Bunsenbrenner. Einsatz digitaler Medien im MINT-Unterricht
Schulinternen Lehrerfortbildung am Jakob-Brucker-Gymnasium Kaufbeuren
2024
Geschlechterunterschiede im Bildungskontext. Einblicke in den aktuellen Forschungsstand und Ausblick auf den Unterricht
Pädagogischen Landesinstitut Rheinland-Pfalz
2024
From Research to Retweets—Exploring the Role of Educational Twitter (X) Communities in Promoting Science Communication and Evidence-Based Teaching
Education Sciences
2024
14
2
Jan
196
Viel hilft viel? Eine Untersuchung des Zusammenhangs von Feedback und Leseleistung für verschiedene Schülergruppen und Länder
11. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
Bildung verstehen, Partizipation erreichen, Transfer gestalten
2024
About the malleability and context-specificity of teacher self-efficacy. Insights from meta-analytical and multi-level modeling research.
LDFC Colloquium of the University of Luxembourg
2024