Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Ripsam, Melanie;Nerdel, Claudia
Augmented reality for chemistry education to promote the use of chemical terminology in teacher training
Frontiers in Psychology
2024
15

Mehr ...

Ripsam, Melanie;Nerdel, Claudia
Teachers’ attitudes and self-efficacy toward augmented reality in chemistry education
Frontiers in Education
2024
8

Mehr ...

Weidenhiller, P.; Miesera S.; Nerdel, C.
Promoting Digitally Supported Inquiry Learning in Diverse Classrooms Through Teacher Training
325–339
Shaping the Future of Biological Education Research
Konstantinos Korfiatis, Marcus Grace, Marcus Hammann
Springer International Publishing
2024

Mehr ...

Miesera, S.; Buchner, J.
Digitalisierungsbezogene Unterrichtsplanungskompetenz an beruflichen Schulen in Deutschland und der Schweiz
131-134
Wie viel Wissenschaft braucht die Lehrer*innenfortbildung – Wege der Professionalisierung. Tagung an der Pädagogischen Hochschule Vorarlberg 2023
Pichler, Silvia; Frey, Anne; Holzäpfel, Lars; Lipowsky, Frank; Rincke, Karsten
peDOCS
2024

Mehr ...

Specht, Jacqueline;Miesera, Susanne;Metsala, Jamie;McGhie-Richmond, Donna
Predictors of Self-Efficacy for Inclusive Education: A Comparison of Canada and Germany
Exceptionality Education International
2024
34
1
42-54

Mehr ...

Witzke, Stefan Oliver Alexander
Untersuchungen zur Wirksamkeit multimodaler Lernmedien in der Chemie
2024
Dissertation
556 Seiten

Mehr ...

Weidenhiller, Patrizia Claudia
Lehrkräfteprofessionalisierung zum digital unterstützten naturwissenschaftlichen Arbeiten in heterogenen Klassen
2024
Dissertation
559 Seiten

Mehr ...

Stich, Julia Margareta
Untersuchung zur Wirksamkeit hybrider und virtueller Lernumgebungen zum naturwissenschaftlichen Arbeiten in der Biotechnologie
2024
Dissertation
264 Seiten