Identification and characterization of high-achieving student subgroups using two methodological approaches: The role of different achievement indicators and motivational-affective characteristics
Learning and Individual Differences
2022
100
102212
Geschlechterunterschiede im Bildungskontext. Austausch zwischen Bildungsforschung und schulischer Praxis
Vortrag im Rahmen des Pädagogischen Halbtags
2022
Zwischen Wissenschaft und Praxis. Clearing House Unterricht und Forschungssynthesen am ZIB
Vortrag im Rahmen des Forum TUMpaed
2022
Elternbeteiligung im schulischen Kontext. Einblicke in die Forschungssynthese und Diskussion mit der Praxis
Vortrag im Rahmen des BASF-Fachtags „Mit Eltern wirken“
2022
Representational scaffolding in digital simulations – learning professional practices in higher education
Information and Learning Sciences
2022
123
11/12
645-665
Exploring choices in higher education: Female and male first-generation students’ trajectories from study aspiration to study satisfaction in Germany
Frontiers in Education
2022
7
Forschungssynthesen am ZIB. Einblicke in die Kommunikationsstrategie der Arbeitsgruppe
EdTech Research Forum 2022
Jahrestagung des BMBF-Metavorhabens "Digitalisierung im Bildungsbereich"
2022
Promoting High-Achieving Students Through Differentiated Instruction in Mixed-Ability Classrooms—A Systematic Review
Journal of Advanced Academics
2022
540-573
Relationship between Learners’ Experience and Diagnostic Accuracy in Simulations: Insights from Medical and Teacher Education
2022 AERA Annual Meeting
2022