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Titel:

A Model-Free Algorithm to Safely Approach the Handling Limit of an Autonomous Racecar

Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag
Art des Konferenzbeitrags:
Textbeitrag / Aufsatz
Autor(en):
Wischnewski, A.; Betz, J.; Lohmann, B.
Abstract:
One of the key aspects in racing is the ability of the driver to find the handling limits of the vehicle to minimize the resulting lap time. Many approaches for raceline optimization assume the tire-road friction coefficient to be known. However, this neglects the fact that the ability of the system to realize such a race trajectory depends on complex interdependencies between the online trajectory planner, the control systems and the non-modelled uncertainties. In general, a high quality contro...     »
Stichworte:
Autonomous Racing; Learning Control; Model-Free
Dewey-Dezimalklassifikation:
620 Ingenieurwissenschaften
Herausgeber:
IEEE
Kongress- / Buchtitel:
IEEE International Conference on Connected Vehicles and Expo (ICCVE)[2019]
Ausrichter der Konferenz:
IEEE
Datum der Konferenz:
4.-8.11.2019
Verlag / Institution:
IEEE
Publikationsdatum:
23.01.2020
Jahr:
2020
Jahr / Monat:
2020-01
Monat:
Jan
Nachgewiesen in:
Scopus; Web of Science
Print-ISBN:
978-1-7281-0143-9
E-ISBN:
978-1-7281-0142-2
Serien-ISSN:
2378-1297
Reviewed:
ja
Sprache:
en
Erscheinungsform:
WWW
Volltext / DOI:
doi:10.1109/ICCVE45908.2019.8965218
WWW:
https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8965218
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Regelungstechnik
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