Strohmaier, Anselm R.;Tatsidou, Konstantina;Reiss, KristinaEye movements during the reading of word problems. Anvances in the use of eye tracking data1759-1762Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 der Universität Paderborn, Fachgruppe Didaktik der MathematikWTM-Verlag2018
Strohmaier, Anselm;Vogel, Freydis;Reiss, KristinaCollaborative epistemic writing and writing-to-learn in mathematics: can it foster mathematical argumentation competence?RISTAL20181134-148
Obersteiner, A.; Reiss, K.; Heinze, A.Psychological theories in mathematics education: introduction to the special issueJournal für Mathematikdidaktik20183911-6
Obersteiner, Andreas;Staudinger, IsabellaHow the eyes add fractions: Adult eye movement patterns during fraction addition problemsJournal of Numerical Cognition201842
Mulligan, Joanne;Verschaffel, Lieven;Baccaglini-Frank, Anna;Coles, Alf;Gould, Peter;He, Shengqing;Ma, Yunpeng;Milinković, Jasmina;Obersteiner, Andreas;Roberts, NicoleWhole number thinking, learning and development: Neuro-cognitive, cognitive and developmental approaches137-167Building the Foundation: Whole numbers in the primary gradesSpringer, Cham2018
Förtsch, Christian;Sommerhoff, Daniel;Fischer, Frank;Fischer, Martin R;Girwidz, Raimund;Obersteiner, Andreas;Reiss, Kristina;Stürmer, Kathleen;Siebeck, Matthias;Schmidmaier, RalfSystematizing professional knowledge of medical doctors and teachers: development of an interdisciplinary framework in the context of diagnostic competencesEducation Sciences201884207
Förtsch, Christian;Sommerhoff, Daniel;Fischer, Frank;Fischer, Martin;Girwidz, Raimund;Obersteiner, Andreas;Reiss, Kristina;Stürmer, Kathleen;Siebeck, Matthias;Schmidmaier, Ralf;Seidel, Tina;Ufer, Stefan;Wecker, Christof;Neuhaus, BirgitSystematizing Professional Knowledge of Medical Doctors and Teachers: Development of an Interdisciplinary Framework in the Context of Diagnostic CompetencesEducation Sciences201884207
Wildgans, A.; Obersteiner, A.; Fischer, F. Reiss, K.Analyse der Diagnosekompetenzen von Studierenden des Grundschullehramtes in simulationsbasierten Lernumgebungen1979–1982Beiträge zum Mathematikunterricht 2018Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität PaderbornWTM-Verlag2018
Weis, M.; Mang, J.; Baumann, B. Reiss, K.Zuwanderung und Erfolg aus Sicht der PISA-Studie: Ein Gesamtüberblick von 2000 bis 2015249–283Handbuch Migration und ErfolgP. Genkova & A. RieckenSpringer2018
Waldleitner, M.; Strohmaier, A. Fischer, F.Erfassung von mathematischer Argumentationskompetenz an der Hochschule: Überprüfung von Kompetenzstrukturmodellen in der Teilbarkeitslehre1895–1898Beiträge zum Mathematikunterricht 2018Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität PaderbornWTM-Verlag2018