Moser, Stephanie;Zumbach, JoergExploring the development and impact of learning styles: An empirical investigation based on explicit and implicit measuresComputers & Education2018125146-157
Reinhold, S., Gegenfurtner, A., & Lewalter, D.Social support and motivation to transfer predict transfer of training: Testing full and partial mediation using meta-analytic structural equation modelingInternational Journal of Training and Development20181-14
Schiffhauer, S.Toolbox Lehrerbildung – Unterricht digital und disziplinverbindend lehren und lernenOnlinemagazin ExpoloreTUM20182018/02
Phelan, S.; Bauer,J.; Lewalter, D.Visit motivations: development of a short scale for comparison across sitesMuseum Management and Curatorship201833125-41
Neubauer, K. Lewalter, D.Förderung naturwissenschaftlicher Grundbildung durch unterschiedlich stark strukturierte schulische MuseumsbesucheSammelband Empirische Bildungsforschung im Kontext von Schule und Lehrer*innenbildungA. Krüger, F. Radisch, A.S. Willems, T. Häcker & M. WalmJulius Klinkhardt2018
Moser, S.; Zumbach, J.Exploring the Development and Impact of Learning Styles: An Empirical Investigation Based on Explicit an Implicit MeasuresComputers & Education2018125146-157
Ludwig, T. Priemer, B.; Lewalter D.Decision-making in uncertainty-infused learning situations with experiments in physics classeslooking back, looking forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS10, July 2018), Kyoto, JapanM. A. Sorto, A. White, & L. GuyotInternational Statistical Institute. iase-web.org2018
Lewalter, D.; Schiffhauer, S.; Richter-Gebert, J.; Bannert, M.; Engl, A.-T.; Maahs, M.; Reißner, M.; Ungar, P.; v. Wachter, J.-K.Toolbox Lehrerbildung - Berufsfeldbezogene Vernetzung von Fach, Fachdidaktik und Bildungswissenschaft331-353Kohärenz in der universitären LehrerbildungI. Glowinski, A. Borowski, J. Gillen, S. Schanze, J. v. Meien & S. SchanzeUniversitätsverlag Potsdam2018
Lenker, M.Förderung der naturwissenschaftlichen Argumentationsfähigkeit und des situationellen Interesses unter Berücksichtigung individueller und instruktionaler Faktoren 2018
Kellberg, S.; Newinger, C.Turning energy around: An interactive exhibition experienceScience Museum Group Journal201899