User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Moser, Stephanie;Zumbach, Joerg
Exploring the development and impact of learning styles: An empirical investigation based on explicit and implicit measures
Computers & Education
2018
125
146-157

More ...

Reinhold, S., Gegenfurtner, A., & Lewalter, D.
Social support and motivation to transfer predict transfer of training: Testing full and partial mediation using meta-analytic structural equation modeling
International Journal of Training and Development
2018
1-14

More ...

Schiffhauer, S.
Toolbox Lehrerbildung – Unterricht digital und disziplinverbindend lehren und lernen
Onlinemagazin ExpoloreTUM
2018
2018/02

More ...

Phelan, S.; Bauer,J.; Lewalter, D.
Visit motivations: development of a short scale for comparison across sites
Museum Management and Curatorship
2018
33
1
25-41

More ...

Neubauer, K. Lewalter, D.
Förderung naturwissenschaftlicher Grundbildung durch unterschiedlich stark strukturierte schulische Museumsbesuche
Sammelband Empirische Bildungsforschung im Kontext von Schule und Lehrer*innenbildung
A. Krüger, F. Radisch, A.S. Willems, T. Häcker & M. Walm
Julius Klinkhardt
2018

More ...

Moser, S.; Zumbach, J.
Exploring the Development and Impact of Learning Styles: An Empirical Investigation Based on Explicit an Implicit Measures
Computers & Education
2018
125
146-157

More ...

Ludwig, T. Priemer, B.; Lewalter D.
Decision-making in uncertainty-infused learning situations with experiments in physics classes
looking back, looking forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS10, July 2018), Kyoto, Japan
M. A. Sorto, A. White, & L. Guyot
International Statistical Institute. iase-web.org
2018

More ...

Lewalter, D.; Schiffhauer, S.; Richter-Gebert, J.; Bannert, M.; Engl, A.-T.; Maahs, M.; Reißner, M.; Ungar, P.; v. Wachter, J.-K.
Toolbox Lehrerbildung - Berufsfeldbezogene Vernetzung von Fach, Fachdidaktik und Bildungswissenschaft
331-353
Kohärenz in der universitären Lehrerbildung
I. Glowinski, A. Borowski, J. Gillen, S. Schanze, J. v. Meien & S. Schanze
Universitätsverlag Potsdam
2018

More ...

Lenker, M.
Förderung der naturwissenschaftlichen Argumentationsfähigkeit und des situationellen Interesses unter Berücksichtigung individueller und instruktionaler Faktoren

2018

More ...

Kellberg, S.; Newinger, C.
Turning energy around: An interactive exhibition experience
Science Museum Group Journal
2018
9
9