User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Lankes, E.-M.;Haslbeck, H.;von Kotzebue, L.;Neuhaus, B.
Abschlussbericht zur Materialanalyse Experimento 8+
2016

More ...

Lankes, E.-M.
Qualitätssicherung an Bayerns Schulen
238-245
Portfolio Schulpädagogik
Zierer, K.
Schneider
2016

More ...

Kleinknecht, M.;Lankes, E.;Götz, D.
Mentale Modelle bilden und Textinformationen verstehen. Wie Grundschüler und Grundschülerinnen komplexe Leseaufgaben bewältigen
Zeitschrift für Grundschulforschung
2016
9
112-124

More ...

Syring, M.;Bohl, T.;Kleinknecht, M.;Kuntze, S.;Rehm, S.;Schneider, J.
How problem-based or direct instructional case-based learning enviroments influence pre-service teachers' cognitive load, motivation and emotions: A quasi-experimental intervention study in teacher education
Journal of Education and Human Development
2016
4

More ...

Syring, M.;Bohl, T.;Kleinknecht, M.;Kuntze, S.;Rehm, S.;Schneider, J.
Fallarbeit als Angebot -- fallbasiertes Lernen als Nutzung: Empirische Ergebnisse zur kognitiven Belastung, Motivation und Emotionen bei der Arbeit mit Unterrichtsfällen und Konsequenzen für eine Hochschuldidaktik der Fallarbeit
Zeitschrift für Pädagogik
2016
62
86-108

More ...

Vogel, F.;Kollar, I.;Ufer, S.;Reiss, K.;Fischer, F.
Fostering university freshmen's argumentation skills with collaboration scripts
Transforming Learning, Empowering Learners: The International Conference of the Learning Sciences (ILCS) 2016, Volume I
Singapore: International Society of the Learning Sciences
2016

More ...

Vogel, F.;Kollar, I.;Ufer, S.;Reichersdorfer, E.;Reiss, K.;Fischer, F.
Developing argumentation skills in mathematics through computer-supported collaborative learning: the role of transactivity
Instructional Science
2016
44
477-500

More ...

Vogel, F.
Flexibility and adaptability of collaborative learning scaffolds
Transforming Learning, Empowering Learners: The International Conference of the Learning Sciences (ILCS) 2016, Volume I
Singapore: International Society of the Learning Sciences
2016