Qualitätssicherung an Bayerns Schulen
238-245
Portfolio Schulpädagogik
Zierer, K.
Schneider
2016
Mentale Modelle bilden und Textinformationen verstehen. Wie Grundschüler und Grundschülerinnen komplexe Leseaufgaben bewältigen
Zeitschrift für Grundschulforschung
2016
9
112-124
How problem-based or direct instructional case-based learning enviroments influence pre-service teachers' cognitive load, motivation and emotions: A quasi-experimental intervention study in teacher education
Journal of Education and Human Development
2016
4
Fallarbeit als Angebot -- fallbasiertes Lernen als Nutzung: Empirische Ergebnisse zur kognitiven Belastung, Motivation und Emotionen bei der Arbeit mit Unterrichtsfällen und Konsequenzen für eine Hochschuldidaktik der Fallarbeit
Zeitschrift für Pädagogik
2016
62
86-108
Fostering university freshmen's argumentation skills with collaboration scripts
Transforming Learning, Empowering Learners: The International Conference of the Learning Sciences (ILCS) 2016, Volume I
Singapore: International Society of the Learning Sciences
2016
Developing argumentation skills in mathematics through computer-supported collaborative learning: the role of transactivity
Instructional Science
2016
44
477-500
Flexibility and adaptability of collaborative learning scaffolds
Transforming Learning, Empowering Learners: The International Conference of the Learning Sciences (ILCS) 2016, Volume I
Singapore: International Society of the Learning Sciences
2016