Development and Control of an Anthropomorphic Telerobotic System
Stanczyk, Bartlomiej
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Buss, Martin (Prof. Dr.)
Ulbrich, Heinz (Prof. Dr. Dr. habil.)
ELT Elektrotechnik
Telerobotics, Compliant Control, Robustness against Singularity, Redundant Manipulators, Haptic Interfaces
Telemanipulation, Robustheit gegenüber Singularitäten, Nachgiebigkeitsregelung, Haptische Schnittstellen
This work presents and summarizes the research work carried out during the development and experimental evaluation of a dual arm anthropomorphic manipulator designed for teleoperation purposes. The results are generalizable to other types of manipulators, especially for robots acting in human environments and/or physically interacting with humans. Such applications pose specific requirements that are in general different from those of traditional robot design. To assure safety and stable op...     »