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Titel:

Indy Autonomous Challenge Autonomous Race Cars at the Handling Limits

Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag
Art des Konferenzbeitrags:
Textbeitrag / Aufsatz
Autor(en):
Wischnewski, A.; Geisslinger, M.; Betz, J.; Betz, T.; Fent, F.; Heilmeier, A.; Hermansdorfer, L.; Herrmann, T.; Huch, S.; Karle, P.
Seitenangaben Beitrag:
pp. 163-182
Abstract:
Motorsport has always been an enabler for technological advancement, and the same applies to the autonomous driving industry. The team TUM Autonomous Motorsports will participate in the Indy Autonomous Challenge in October 2021 to benchmark its self-driving software-stack by racing one out of ten autonomous Dallara AV-21 racecars at the Indianapolis Motor Speedway. The first part of this paper explains the reasons for entering an autonomous vehicle race from an academic perspective: It allows fo...     »
Stichworte:
Autonomous driving; Racing Perception; Planning Control
Dewey-Dezimalklassifikation:
620 Ingenieurwissenschaften
Kongress- / Buchtitel:
12TH INTERNATIONAL MUNICH CHASSIS SYMPOSIUM 2021 (CHASSIS.TECH PLUS)
Kongress / Zusatzinformationen:
Proceedings
Datum der Konferenz:
29.-30.6.2021
Verlag / Institution:
Springer Vieweg
Verlagsort:
Wiesbaden
Publikationsdatum:
09.11.2022
Jahr:
2022
Quartal:
4. Quartal
Jahr / Monat:
2022-11
Monat:
Nov
Nachgewiesen in:
Web of Science
Print-ISBN:
978-3-662-64550-5
E-ISBN:
978-3-662-64549-9
Serien-ISSN:
2198-7432
Reviewed:
ja
Sprache:
en
Erscheinungsform:
Print
Volltext / DOI:
doi:10.1007/978-3-662-64550-5_10
Eingabe:
07.02.2023
 BibTeX