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Original title:
Using Reachability Analysis for Motion Planning of Autonomous Vehicles in Complex Traffic Situations
Translated title:
Verwendung von Erreichbarkeitsanalyse für die Bewegungsplanung autonomer Fahrzeuge in komplexen Verkehrssituationen
Author:
Manzinger, Stefanie
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Althoff, Matthias (Prof. Dr.)
Referee:
Althoff, Matthias (Prof. Dr.); Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
TUM classification:
DAT 260; DAT 815
Abstract:
This thesis proposes a holistic motion planning approach for autonomous vehicles based on reachability analysis and continuous optimization that can be used for individual and cooperative motion planning. Our approach is particularly suited for planning evasive trajectories, which we demonstrate by integrating it into a safety layer for motion planning that prevents autonomous vehicles from causing self-inflicted accidents. Our results indicate that various driving maneuvers can be efficiently f...     »
Translated abstract:
Diese Arbeit stellt einen ganzheitlichen Ansatz für die individuelle und kooperative Bewegungsplanung autonomer Fahrzeuge basierend auf Erreichbarkeitsanalyse und kontinuierlicher Optimierung vor. Anhand der Integration des Ansatzes in eine Sicherheitsebene für Bewegungsplaner, die selbstverschuldete Unfälle von autonomen Fahrzeugen verhindert, demonstrieren wir dessen Eignung zur Planung von Ausweichtrajektorien. Die Ergebnisse der Arbeit zeigen, dass zahlreiche Fahrmanöver in beliebigen, kompl...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1602248
Date of submission:
19.04.2021
Oral examination:
02.08.2021
File size:
20770257 bytes
Pages:
129
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210802-1602248-1-8
Last change:
03.11.2021
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