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Original title:
Distributed optimal control for multi-vehicle coordination
Translated title:
Verteilte optimale Regelungsstrategien zur Multi-Fahrzeugkoordinierung
Author:
Kneißl, Maximilian Johannes
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Hirche, Sandra (Prof. Dr.)
Referee:
Hirche, Sandra (Prof. Dr.); Gros, Sébastien (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
TUM classification:
MSR 550
Abstract:
Advancements in the development of autonomous cars show a huge potential to improve the safety, efficiency, and comfort of daily transportation. This thesis addresses the challenge of coordinating multiple vehicles such that safe and efficient traffic maneuvers can be guaranteed while requirements that ensure applicability are considered. Therefore, distributed and optimization-based control methods are derived for cooperative inter-vehicle communication setups and are validated in real-world sc...     »
Translated abstract:
Die fortschreitende Entwicklung im autonomen Fahren zeigt großes Potential zur Verbesserung von Sicherheit, Effizienz und Komfort im Transportwesen. Diese Arbeit behandelt die Fragestellung mit welchen Methoden automatisierte Fahrzeuge koordiniert werden können, um sowohl sichere und effiziente Manöver als auch deren Anwendbarkeit zu garantieren. Dafür werden verteilte und optimierungsbasierte Regelmethoden für Szenarien mit Kommunikation zwischen kooperativen Fahrzeugen untersucht und anhand re...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1584362
Date of submission:
13.01.2021
Oral examination:
19.07.2021
File size:
9080002 bytes
Pages:
164
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210719-1584362-1-6
Last change:
24.09.2021
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