Hajek, Manfred (Prof. Dr.); Breitsamter, Christian W. M. (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 500
Abstract:
Numerical simulations are carried out on a single rotating rectangular, untwisted blade with NACA 0012 airfoil. Results show that different turbulence models result in a different onset time. The flow field as a result of Spalart-Allmaras model is carefully examined and analysed with vorticity transport equation. Coriolis acceleration is identified to have a stable effect throughout the dynamic stall process. The discussion also covers possible ways to improve the lower-order models to predict dynamic stall on rotating blades and new ideas on the control of dynamic stall.
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Numerical simulations are carried out on a single rotating rectangular, untwisted blade with NACA 0012 airfoil. Results show that different turbulence models result in a different onset time. The flow field as a result of Spalart-Allmaras model is carefully examined and analysed with vorticity transport equation. Coriolis acceleration is identified to have a stable effect throughout the dynamic stall process. The discussion also covers possible ways to improve the lower-order models to predict d...
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Translated abstract:
Numerische Simulationen werden an einem einzelnen rotierenden rechteckigen, Blatt ohne Verwindung mit NACA 0012 Profil durchgeführt. Beginnzeiten des Dynamic Stall hängen von den Turbulenzmodellen ab. Das Strömungsfeld wird untersucht und der Wirbelransportvorgang analysiert. Es wird festgestellt, dass die Coriolis-Beschleunigung während des gesamten Dynamic Stall-Prozesses einen stabilisierenden Effekt hat. Die Diskussion umfasst mögliche Wege zur Verbesserung der Modelle niedrigerer Ordnung an rotierenden Blättern und neue Ideen zur Steuerung des Dynamic Stall.
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Numerische Simulationen werden an einem einzelnen rotierenden rechteckigen, Blatt ohne Verwindung mit NACA 0012 Profil durchgeführt. Beginnzeiten des Dynamic Stall hängen von den Turbulenzmodellen ab. Das Strömungsfeld wird untersucht und der Wirbelransportvorgang analysiert. Es wird festgestellt, dass die Coriolis-Beschleunigung während des gesamten Dynamic Stall-Prozesses einen stabilisierenden Effekt hat. Die Diskussion umfasst mögliche Wege zur Verbesserung der Modelle niedrigerer Ordnung an...
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