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Original title:
Numerical Investigation of Dynamic Stall on a Retreating Helicopter Blade
Translated title:
Numerische Untersuchung des Dynamic Stall am rücklaufenden Hubschrauberblatt
Author:
Ruan, Yin
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Hajek, Manfred (Prof. Dr.)
Referee:
Hajek, Manfred (Prof. Dr.); Breitsamter, Christian W. M. (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 500
Abstract:
Numerical simulations are carried out on a single rotating rectangular, untwisted blade with NACA 0012 airfoil. Results show that different turbulence models result in a different onset time. The flow field as a result of Spalart-Allmaras model is carefully examined and analysed with vorticity transport equation. Coriolis acceleration is identified to have a stable effect throughout the dynamic stall process. The discussion also covers possible ways to improve the lower-order models to predict d...     »
Translated abstract:
Numerische Simulationen werden an einem einzelnen rotierenden rechteckigen, Blatt ohne Verwindung mit NACA 0012 Profil durchgeführt. Beginnzeiten des Dynamic Stall hängen von den Turbulenzmodellen ab. Das Strömungsfeld wird untersucht und der Wirbelransportvorgang analysiert. Es wird festgestellt, dass die Coriolis-Beschleunigung während des gesamten Dynamic Stall-Prozesses einen stabilisierenden Effekt hat. Die Diskussion umfasst mögliche Wege zur Verbesserung der Modelle niedrigerer Ordnung an...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1633810
Date of submission:
02.12.2021
Oral examination:
22.03.2022
File size:
34145588 bytes
Pages:
132
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20220322-1633810-1-7
Last change:
20.04.2022
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