This thesis presents an approach for the automated and city-specific derivation and evaluation of battery electric vehicle (BEV) concepts as a contribution to sustainable individual mobility. The BEV concepts are tailored to the local mobility needs of urban residents in order to achieve lowest-possible vehicle costs. The ecological footprint and economic viability of the resulting BEVs are investigated respecting local conditions regarding traffic flow, climate, power generation and costs for fuel and electricity.
«
This thesis presents an approach for the automated and city-specific derivation and evaluation of battery electric vehicle (BEV) concepts as a contribution to sustainable individual mobility. The BEV concepts are tailored to the local mobility needs of urban residents in order to achieve lowest-possible vehicle costs. The ecological footprint and economic viability of the resulting BEVs are investigated respecting local conditions regarding traffic flow, climate, power generation and costs for f...
»
Translated abstract:
Diese Dissertation präsentiert einen Ansatz für die automatisierte und stadtspezifische Ableitung und Evaluierung von Elektrofahrzeugen als Beitrag zur nachhaltigen Individualmobilität. Die Fahrzeugkonzepte werden dabei punktgenau auf die lokalen Mobilitätsbedürfnisse der Stadtbewohner ausgelegt, um möglichst niedrige Fahrzeugkosten zu realisieren. Die Emissionsbilanz sowie die Wirtschaftlichkeit der Fahrzeuge werden unter Berücksichtigung lokaler Faktoren hinsichtlich Verkehrsfluss, Klima, Energieerzeugung und Preisen für Benzin und Strom untersucht.
«
Diese Dissertation präsentiert einen Ansatz für die automatisierte und stadtspezifische Ableitung und Evaluierung von Elektrofahrzeugen als Beitrag zur nachhaltigen Individualmobilität. Die Fahrzeugkonzepte werden dabei punktgenau auf die lokalen Mobilitätsbedürfnisse der Stadtbewohner ausgelegt, um möglichst niedrige Fahrzeugkosten zu realisieren. Die Emissionsbilanz sowie die Wirtschaftlichkeit der Fahrzeuge werden unter Berücksichtigung lokaler Faktoren hinsichtlich Verkehrsfluss, Klima, Ener...
»