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Original title:
The Effects of Sport Organizations’ Communication of Corporate Social Responsibility on Consumers
Translated title:
Die Effekte der Kommunikation von Corporate Social Responsibility von Sportorganisationen auf Konsumenten
Author:
Kulczycki, Wojciech
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Sport- und Gesundheitswissenschaften
Advisor:
Königstorfer, Jörg (Prof. Dr.)
Referee:
Königstorfer, Jörg (Prof. Dr.); Belz, Frank-Martin (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
SPO 570d
Abstract:
The traditional values of sport are undermined by the increasing commercialization and unethical behavior of sport organizations across different contexts (here: professional sport teams, sport-governing bodies and sporting goods retailers). The findings of this thesis provide evidence that corporate social responsibility (CSR) represents a promising instrument for organizations in order to position themselves as socially responsible and to generate more favorable responses among consumers. More...     »
Translated abstract:
Durch die zunehmende Kommerzialisierung und das unethische Verhalten von Sportorganisationen, sei es professionelle Sport Vereine, Sport Verbände oder Sport Artikel Einzelhändler, werden die traditionellen Werte des Sports zunehmend untergraben. Die Ergebnisse dieser Dissertation zeigen, dass Corporate Social Responsibility (CSR) als ein Instrument genutzt werden kann, um die Organisation zum einen als sozialverantwortlich handelnd darzustellen und zum anderen wohlwollende Konsumentenreaktionen...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1307098
Date of submission:
16.06.2016
Oral examination:
27.07.2016
File size:
2207290 bytes
Pages:
173
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20160727-1307098-1-0
Last change:
01.09.2016
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