The traditional values of sport are undermined by the increasing commercialization and unethical behavior of sport organizations across different contexts (here: professional sport teams, sport-governing bodies and sporting goods retailers). The findings of this thesis provide evidence that corporate social responsibility (CSR) represents a promising instrument for organizations in order to position themselves as socially responsible and to generate more favorable responses among consumers. Moreover, CSR can be used to counter negative effects of sport organizations’ unethical behaviors and to reduce negative effects on the organizations themselves as well as on their stakeholders. These results are particularly relevant for sport organizations across different situational peculiarities who aim to implement CSR communication strategies in the future.
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The traditional values of sport are undermined by the increasing commercialization and unethical behavior of sport organizations across different contexts (here: professional sport teams, sport-governing bodies and sporting goods retailers). The findings of this thesis provide evidence that corporate social responsibility (CSR) represents a promising instrument for organizations in order to position themselves as socially responsible and to generate more favorable responses among consumers. More...
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Übersetzte Kurzfassung:
Durch die zunehmende Kommerzialisierung und das unethische Verhalten von Sportorganisationen, sei es professionelle Sport Vereine, Sport Verbände oder Sport Artikel Einzelhändler, werden die traditionellen Werte des Sports zunehmend untergraben. Die Ergebnisse dieser Dissertation zeigen, dass Corporate Social Responsibility (CSR) als ein Instrument genutzt werden kann, um die Organisation zum einen als sozialverantwortlich handelnd darzustellen und zum anderen wohlwollende Konsumentenreaktionen hervorzurufen. CSR bietet Sportorganisationen zudem die Möglichkeit negative Effekte, verursacht durch unethisches Verhalten, auf die Organisation selbst und ihre Stakeholder abzumildern.
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Durch die zunehmende Kommerzialisierung und das unethische Verhalten von Sportorganisationen, sei es professionelle Sport Vereine, Sport Verbände oder Sport Artikel Einzelhändler, werden die traditionellen Werte des Sports zunehmend untergraben. Die Ergebnisse dieser Dissertation zeigen, dass Corporate Social Responsibility (CSR) als ein Instrument genutzt werden kann, um die Organisation zum einen als sozialverantwortlich handelnd darzustellen und zum anderen wohlwollende Konsumentenreaktionen...
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