User: Guest  Login
Original title:
Prerequisites for Self-Guided Learning: How Children Adapt to Task Structures, Goals, and Their Abilities
Translated title:
Voraussetzungen für selbstgerichtetes Lernen: Wie passen Kinder sich an Aufgabeneigenschaften, Ziele und ihre Fähigkeiten an?
Author:
Serko, Daniil L.
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Institution:
Professur für Kognitions- und Entwicklungspsychologie (Prof. Ruggeri)
Advisor:
Ruggeri, Azzurra (Prof. Dr. Dr.)
Referee:
Ruggeri, Azzurra (Prof. Dr. Dr.); Kanngiesser, Patricia (Assoc. Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
PSY Psychologie
TUM classification:
PSY 210; PSY 350
Abstract:
Children's ability to control their own learning has been the subject of extensive debates. My dissertation investigates whether and from what age children can make adaptive learning decisions. Through behavioral experiments with children aged 2 to 8 years, I investigate three key areas central to self-directed learning. The experiments show that even preschool children are able to make self-directed learning decisions, but rely on age-appropriate scaffolding.
Translated abstract:
Die Fähigkeit von Kindern, ihr Lernen selbst zu steuern, ist Gegenstand umfangreicher Debatten. Meine Dissertation untersucht ob und ab welchem Alter Kinder adaptive Lernentscheidungen treffen können. Durch Verhaltensexperimente mit Kindern im Alter von 2 bis 8 Jahren untersuche ich drei für das selbstgerichtete Lernen zentrale Kernbereiche. Die Experimente zeigen, dass selbst Vorschulkinder in der Lage sind, selbstständige Lernentscheidungen zu treffen, jedoch auf altersgerechte Unterstützung a...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1739130
Date of submission:
10.04.2024
Oral examination:
15.11.2024
File size:
5477633 bytes
Pages:
119
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:91-diss-20241115-1739130-0-4
Last change:
21.02.2025
 BibTeX