Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.); Covic, Grant (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
ELT Elektrotechnik
Keywords:
Wireless Power Transfer, Wireless Charging, Inductive Power Transfer, IPT, WPT
Translated keywords:
Wireless Power Transfer, WPT, kontaktlose Energieübertragung, Induktives Laden
TUM classification:
ELT 830
Abstract:
To enable inductive power transfer systems for electric vehicle battery charging, interoperability between the charging station and the vehicle is critical and requires careful consideration during the design phase. An impedance plane method (IPM) has been derived that provides a flexible design and assessment methodology. The IPM establishes impedance interfaces and capability planes based on component limitations, allowing for various interoperability studies. The IPM has been extended to include losses and leakage flux and has been successfully applied to various use cases, improving interoperability.
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To enable inductive power transfer systems for electric vehicle battery charging, interoperability between the charging station and the vehicle is critical and requires careful consideration during the design phase. An impedance plane method (IPM) has been derived that provides a flexible design and assessment methodology. The IPM establishes impedance interfaces and capability planes based on component limitations, allowing for various interoperability studies. The IPM has been extended to incl...
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Translated abstract:
Die Interoperabilität zwischen Ladestation und Fahrzeug ist entscheidend für das induktive Laden von Elektrofahrzeugen und erfordert daher besondere Aufmerksamkeit in der Entwurfsphase. Zu diesem Zweck wurde eine flexible Entwurfs- und Bewertungsmethode, die Impedanzraummethode (IPM), entwickelt. Die IPM erstellt Impedanzräume basierend auf den Randbedingungen der Komponenten und ermöglicht so vielseitige Interoperabilitätsstudien. Die IPM wurde um die Integration von Verlusten und Streuflüssen erweitert und erfolgreich auf verschiedene Beispiele angewendet, um deren Interoperabilität zu erhöhen.
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Die Interoperabilität zwischen Ladestation und Fahrzeug ist entscheidend für das induktive Laden von Elektrofahrzeugen und erfordert daher besondere Aufmerksamkeit in der Entwurfsphase. Zu diesem Zweck wurde eine flexible Entwurfs- und Bewertungsmethode, die Impedanzraummethode (IPM), entwickelt. Die IPM erstellt Impedanzräume basierend auf den Randbedingungen der Komponenten und ermöglicht so vielseitige Interoperabilitätsstudien. Die IPM wurde um die Integration von Verlusten und Streuflüssen...
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