This thesis researches into the assessment of automated driving functions as existing methods are stretched to their limits. A scenario-based methodology incorporating virtual testing is elaborated and implemented in a proof of concept manner. In this context, a risk metric for driving tests and a framework for the re-simulation and cross-verification with real-world driving tests are proposed. Further, this thesis provides tooling for variation of scenarios and the definition of a scenario space for coverage estimation.
«
This thesis researches into the assessment of automated driving functions as existing methods are stretched to their limits. A scenario-based methodology incorporating virtual testing is elaborated and implemented in a proof of concept manner. In this context, a risk metric for driving tests and a framework for the re-simulation and cross-verification with real-world driving tests are proposed. Further, this thesis provides tooling for variation of scenarios and the definition of a scenario spac...
»
Translated abstract:
Diese Arbeit untersucht die Bewertung automatisierter Fahrfunktionen, da existierende Methoden an ihre Grenzen stoßen. Es wird Szenarien-basierte Methodik unter Miteinbeziehung virtueller Tests ausgearbeitet und als Machbarkeitsnachweis implementiert. In diesem Rahmen werden eine Metrik für das Risiko in Fahrtests und ein Framework zum Quervergleich mit Realfahrten vorgestellt. Zudem bietet diese Arbeit Werkzeuge zur Variation von Szenarien und zur Definition eines Szenarienraumes für Abdeckungsabschätzungen.
«
Diese Arbeit untersucht die Bewertung automatisierter Fahrfunktionen, da existierende Methoden an ihre Grenzen stoßen. Es wird Szenarien-basierte Methodik unter Miteinbeziehung virtueller Tests ausgearbeitet und als Machbarkeitsnachweis implementiert. In diesem Rahmen werden eine Metrik für das Risiko in Fahrtests und ein Framework zum Quervergleich mit Realfahrten vorgestellt. Zudem bietet diese Arbeit Werkzeuge zur Variation von Szenarien und zur Definition eines Szenarienraumes für Abdeckungs...
»