The integration of a three-way catalyst and a gasoline particulate filter into a coated gasoline particulate filter (cGPF) is a key element for upcoming emission concepts of gasoline engines. This work establishes a simulation model for cGPFs to evaluate pressure drop, filtration and catalytic conversion under highly transient real-driving conditions. The model predictively captures the impact of substrate and washcoat properties on the filter’s performance, which is confirmed by accompanying measurements.
«
The integration of a three-way catalyst and a gasoline particulate filter into a coated gasoline particulate filter (cGPF) is a key element for upcoming emission concepts of gasoline engines. This work establishes a simulation model for cGPFs to evaluate pressure drop, filtration and catalytic conversion under highly transient real-driving conditions. The model predictively captures the impact of substrate and washcoat properties on the filter’s performance, which is confirmed by accompanying me...
»
Übersetzte Kurzfassung:
Die Integration eines Drei-Wege-Katalysators in einem Ottopartikelfilter, ein sogenannter beschichteter Ottopartikelfilter (bOPF), ist ein wichtiges Element in zukünftigen Konzepten für die Abgasnachbehandlung von Ottomotoren. In dieser Arbeit wird ein Simulationsmodell zur prädiktiven Bewertung von Gegendruck, Filtration und chemischer Konvertierung in bOPFs unter transienten realistischen Fahrbedingungen entwickelt. Das Modell bildet den aus begleitenden Messungen ermittelten Einfluss von Beschichtungs- und Substrateigenschaften auf das Verhalten des Filters ab.
«
Die Integration eines Drei-Wege-Katalysators in einem Ottopartikelfilter, ein sogenannter beschichteter Ottopartikelfilter (bOPF), ist ein wichtiges Element in zukünftigen Konzepten für die Abgasnachbehandlung von Ottomotoren. In dieser Arbeit wird ein Simulationsmodell zur prädiktiven Bewertung von Gegendruck, Filtration und chemischer Konvertierung in bOPFs unter transienten realistischen Fahrbedingungen entwickelt. Das Modell bildet den aus begleitenden Messungen ermittelten Einfluss von Besc...
»