This dissertation examines the effects of a modern socio-scientific exhibition on the energy transition on students' critical energy literacy and how observed changes depended on students' prior conceptual energy knowledge and topic interest. By examining the extent to which foundational elements of energy literacy, as currently addressed primarily in formal education, influence students' development of progressive agential critical energy literacy in a holistic social science learning environment, the dissertation bridges the gap between formal and informal education.
«
This dissertation examines the effects of a modern socio-scientific exhibition on the energy transition on students' critical energy literacy and how observed changes depended on students' prior conceptual energy knowledge and topic interest. By examining the extent to which foundational elements of energy literacy, as currently addressed primarily in formal education, influence students' development of progressive agential critical energy literacy in a holistic social science learning environme...
»
Übersetzte Kurzfassung:
Diese Dissertation untersucht den Einfluss einer modernen sozio-wissenschaftlichen Ausstellung zur Energiewende auf die kritische handlungsorientierte Energiekompetenz von Schüler:innen und wie dieser vom konzeptionellen Vorwissen und Vorinteresse der Schüler:innen abhängen. Durch den Einbezug dieser grundlegenden Elemente der Energiekompetenz, wie sie derzeit in der Schule vermittelt wird, schlägt diese Dissertation eine Brücke zwischen formaler und informeller Bildung und untersucht wie sich die inhärenten Stärken beider Systeme ergänzen lassen.
«
Diese Dissertation untersucht den Einfluss einer modernen sozio-wissenschaftlichen Ausstellung zur Energiewende auf die kritische handlungsorientierte Energiekompetenz von Schüler:innen und wie dieser vom konzeptionellen Vorwissen und Vorinteresse der Schüler:innen abhängen. Durch den Einbezug dieser grundlegenden Elemente der Energiekompetenz, wie sie derzeit in der Schule vermittelt wird, schlägt diese Dissertation eine Brücke zwischen formaler und informeller Bildung und untersucht wie sich d...
»