Naturwissenschaftliche Denk- und Arbeitsweisen in (physikalischen) Praktika
395-403
PhyDid B - Didaktik der Physik - Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung
2022
Effekte konzeptuell und kontextuell variierter Aufgabenmerkmale auf die Aktivierung von Schülervorstellungen in der Mechanik
Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP)
2022
Lehrerüberzeugungen und Unterricht zu experimentellen Kompetenzen
Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP)
2022
Naturwissenschaftliche Denk- und Arbeitsweisen in (physikalischen) Praktika
PhyDid B - Didaktik der Physik - Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung
2022
Scientific Reasoning in Science Education: From Global Measures to Fine-Grained Descriptions of Students’ Competencies
MDPI
2022
Scientific Reasoning in Science Education: From Global Measures to Fine-Grained Descriptions of Students’ Competencies
Education Sciences
2022
12
2
97
How to Promote Lasting Learning in Schools
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie
2022
54
4
135-141
Combining Retrieval Practice and Generative Learning in Educational Contexts
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie
2022
54
4
142-150
Explicit instruction on procedural and epistemic knowledge – is it happening? A video-based exploration of classroom practice
Research in Science & Technological Education
2022
1-20
Relationship between Beliefs of Teachers about and Their Use of Explicit Instruction When Fostering Students’ Scientific Inquiry Competencies
Education Sciences
2022
12
9
593