Kompetenzen von Morgen - Wie sich aus technischen Innovationen und Prozessen Kompetenzen ableiten lassen
Tagungsheft 7. JOTED Technikdidaktik-Symposium: Erweiterung des Lehrens und Lernens durch Technologien
Journal of Technical Education (JOTED)
2022
Stereotype Threat and Faultlines Based on Cultural Diversity in Engineering Education in Germany
International Journal of Engineering Education
2022
38
3
719–726
Viel Licht und neue Aufgaben – Münchner Perspektiven zu kultureller Diversität an deutschen Hochschulen
Diversity nutzen und annehmen
Springer Fachmedien Wiesbaden
2022
Der Weg der kulturellen Annäherung – Vergleich der Gruppengrenzen in der Hochschul- und Betriebswelt
Diversity nutzen und annehmen
Springer Fachmedien Wiesbaden
2022
Teaching during the Pandemic: Greek Primary School Teachers’ Technology Acceptance
European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL)
2022
Systematization and structuring of AMC-processes for quality assurance and qualification concepts
ASTM International Conference on Additive Manufacturing
2022
Project-based learning in competence and student-centered learning environments
Tallinn, Estonia
2022
EuroTech Policy Deep Dive “Chips for Europe – Capitalising on our strengths in semi-conductor innovation and skills
virtual talk, EuroTech Universities Alliance
2022
Wie Unterrichts- und Schulentwicklung Hand-in-Hand gehen (können)…
Regierung von Niederbayern, Schulleiterdienstbesprechung
2022