Klimabewusstsein Fünfzehnjähriger in Deutschland. Vom Wissen und Können übers Wollen und Zutrauen zum Tun
Waxmann
2022
Everybody Wants to Experiment: Assessing Motivation to Participate in a Chemistry Family Learning Course
Journal of Chemical Education
2022
99
9
3133-3142
Professional knowledge and task instruction specificity as influencing factors of prospective teachers' professional vision
Teaching and Teacher Education
2022
109
103517
Representational Scaffolding in Digital Simulations – Learning Professional Practices in Higher Education. Information and Learning Sciences
2022
Wer geht in welches Museum? Vergleichende Besucherstrukturanalyse in den acht Forschungsmuseen der Leibniz-Gemeinschaft
2022
Mit Unterrichtsvideos praxisnah und disziplinverbindend lehren und lernen. Die Lernplattform Toolbox Lehrerbildung
130-148
Lehren und Forschen mit Videos in der Lehrkräftebildung
R. Junker, V. Zucker, M. Oellers, T. Rauterberg, S. Konjer, N. Meschede & M. Holodynski
Waxmann
2022
Professional knowledge and task instruction specificity as influencing factors of prospective teachers' professional vision
Teaching and Teacher Education
2022
109
103517
Vom Labor ins Wohnzimmer – KEMIE ® in Zeiten von Corona. Eine vergleichende Untersuchung der Basic Needs in einem außerschulischen Lernarrangement im Präsenz- bzw. Distanz-Format
CHEMKON
2022
29
S1
331-338
Professional Vision and the Compensatory Effect of a Minimal Instructional Intervention: A Quasi-Experimental Eye-Tracking Study With Novice and Expert Teachers
Frontiers in Education, sec. Teacher Education
2022
7