User: Guest  Login
Original title:
Automatic Assessment of Textual Exercises
Translated title:
Automatisierte Korrektur von Freitextaufgaben
Author:
Bernius, Jan Philip
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Computation, Information and Technology
Advisor:
Brügge, Bernd (Prof. Dr.)
Referee:
Brügge, Bernd (Prof. Dr.); Tenbergen, Bastian (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
TUM classification:
DAT 310
Abstract:
Engineering disciplines require problem-solving skills. Open-ended textual exercises allow students to acquire these skills. Grading them is a manual, repetitive, and time-consuming activity. Athena automates grading based on topic modeling, language models, and an assessment knowledge repository. Athena was evaluated in courses with up to 2,200 students. Athena suggested automatic feedback for 45% of the submissions. 92% of these suggestions were precise and accepted by the instructors.
Translated abstract:
Ingenieurwissenschaften erfordern Problemlösungskompetenz. Freitextaufgaben ermöglichen es Studierenden, diese Fähigkeiten zu erwerben. Die Korrektur ist allerdings eine zeitaufwändige Tätigkeit. Athena automatisiert die Bewertung basierend auf Topic Modeling, Sprachmodellen, und bestehenden Korrekturen. Athena wurde in Kursen mit bis zu 2.200 Studierenden evaluiert. Athena schlug Feedback für 45% der Abgaben vor. 92% der Vorschläge waren präzise und wurden von den Lehrenden akzeptiert.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1661270
Date of submission:
27.06.2022
Oral examination:
17.11.2022
File size:
10032601 bytes
Pages:
112
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20221117-1661270-1-2
Last change:
15.03.2023
 BibTeX