Potentiale nutzen, Ingenieurinnen zurückgewinnen. Drop-Out von Frauen im Ingenieurwesen: Analyse der Ursachen und Strategien zu deren Vermeidung sowie Handlungsempfehlungen für eine erfolgreiche Rückgewinnung
2009
Das Konzept Gender und Diversity Management an der Technischen Universität München.
53–64
Gender als Indikator für gute Lehre. Erkenntnisse, Konzepte und Ideen für die Hochschule
Auferkorte-Michaelis, F.;Stahr, I.;Schönborn, A.;Fitzek, I.
Verlag Budrich Uni Press
2009
Work-Life Balance on the way to the top
263–271
Gender and Diversity in Engineering and Science
Ihsen, S.;Klumpers, J.;Pageler, S.;Ulrich, R.;Wieneke-Toutaoui, B.
VDI
2009
Gender and Diversity in Engineering Education – Fit for a Career
255–262
Gender and Diversity in Engineering and Science
Ihsen, S.;Klumpers, J.;Pageler, S.;Ulrich, R.;Wieneke-Toutaoui, B.
VDI
2009
Diversity issues in the engineering curriculum
European Journal of Engineering Education
2009
34
5
419-424
Diversity concepts and experiences in Engineering Education
European Journal of Engineering Education
2009
34
5
The Relevance of Gender Issues in Science and Engineering Education. Second International Conference of Women Leading Education (WLE) Network 2009
63-67
Gender and Education. Towards New Strategies of Leadership and Power
Macha, H.;Fahrenwald, C.;Bauer, Q. J.
2011