Toward Better Goal Clarity in Instruction: How Focus On Content, Social Exchange and Active Learning Supports Teachers in Improving Dialogic Teaching Practices
International Education Studies
2017
11
1
11
Kompetent und beliebt? Der Zusammenhang von Kompetenzen und Selbstkonzepten in Mathematik und Lesen mit der wahrgenommenen Beliebtheit bei Peers
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2017
20
387-404
What s in the eye of preservice teachers while instructing? An eye-tracking study about attention processes in different teaching situations
Zeitschrift für Erziehungswissenschaften
2017
20
75-92
Connecting generic peadagogical knowledge with practice
137-149
Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession
S. Guerriero
OECD
2017
A Standardized Approach for measuring Teachers´ Professional Vision: The Observer Research Tool
Teacher Noticing: Bridging and Broadening Perspektives, Contexts, and Frameworks
E. Schack ; M. Fisher ; J. Wilhelm
Springer
2017
Investigating pre-service teachers´ professional vision within university-based teacher education
93-109
Competence assessment in education. Research, models and instruments
D. Leutner ; J. Fleischer ; J. Grünkorn ; E. Klieme
Springer
2017
Forschung fördert (Lehrer)Bildung. Das Clearing House Unterricht
Journal für LehrerInnenbildung
2017
17
3
23-38
Standards und Trends der videobasierten Lehr- Lernforschung
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2017
20
1-21
Klassenführung
Handwörterbuch Pädagogische Psychologie
J. Sparfeldt ; S. Buch ; D. Rost
Beltz
2017