Alles, Martina;Seidel, Tina;Gröschner, AlexanderToward Better Goal Clarity in Instruction: How Focus On Content, Social Exchange and Active Learning Supports Teachers in Improving Dialogic Teaching PracticesInternational Education Studies201711111
Wolter, I.; Seidel, T.Kompetent und beliebt? Der Zusammenhang von Kompetenzen und Selbstkonzepten in Mathematik und Lesen mit der wahrgenommenen Beliebtheit bei PeersZeitschrift für Erziehungswissenschaft201720 387-404
Stürmer, K.; Seidel, T.; Müller, K.; Häusler, J.; Cortina, K.What s in the eye of preservice teachers while instructing? An eye-tracking study about attention processes in different teaching situationsZeitschrift für Erziehungswissenschaften20172075-92
Stürmer, K.; Seidel, T.Connecting generic peadagogical knowledge with practice137-149Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching ProfessionS. GuerrieroOECD2017
Stürmer, K.; Seidel, T.A Standardized Approach for measuring Teachers´ Professional Vision: The Observer Research ToolTeacher Noticing: Bridging and Broadening Perspektives, Contexts, and FrameworksE. Schack ; M. Fisher ; J. WilhelmSpringer2017
Seidel, T.; Stürmer, K.; Prenzel, M.; Jahn, G.; Schäfer, S.Investigating pre-service teachers´ professional vision within university-based teacher education93-109Competence assessment in education. Research, models and instrumentsD. Leutner ; J. Fleischer ; J. Grünkorn ; E. KliemeSpringer2017
Seidel, T.; Knogler, M.; Mok, S.; Hetmanek, A.; Bauer, J.; Vogel, F.; Lankes, E.-M.Forschung fördert (Lehrer)Bildung. Das Clearing House UnterrichtJournal für LehrerInnenbildung201717323-38
Seidel, T.; Thiel, F.Standards und Trends der videobasierten Lehr- LernforschungZeitschrift für Erziehungswissenschaft2017201-21
Seidel, T.; Schindler, A.-K.KlassenführungHandwörterbuch Pädagogische PsychologieJ. Sparfeldt ; S. Buch ; D. Rost Beltz2017
Neumaier, C.; Seidl, T.Planung einer geschichtswissenschaftlichen LehrveranstaltungWochenschau Verlag2017