Strohmaier, Anselm; Schiepe-Tiska, Anja; Müller, Fabian; Reiss, KristinaMathematical reading patterns - The influence of self-concept and situational contextAnnual Meeting of the American Educational Research Association (AERA)2017
Schwaighofer, Matthias;Vogel, Freydis;Kollar, Ingo;Ufer, Stefan;Strohmaier, Anselm;Terwedow, Ilka;Ottinger, Sarah;Reiss, Kristina;Fischer, FrankHow to combine collaboration scripts and heuristic worked examples to foster mathematical argumentation - when working memory mattersInternational Journal of Computer-Supported Collaborative Learning201783
Reiss, K;Obersteiner, AKompetenzmodelle und Bildungsstandards: Mathematikleistung messen, beschreiben und fördern66-79Handbuch Rechenschwäche A. Fritz, S. Schmidt & G. Ricken (Hrsg.)Beltz2017
Obersteiner, A;Reiss, KInterventionsstudien zur Förderung numerischer Basiskompetenzen rechenschwacher Kinder-ein Überblick über theoretische Grundlegungen und Förderansätze308-322Handbuch RechenschwächeA. Fritz, S. Schmidt & G. Ricken (Hrsg.)Beltz2017
Obersteiner, Andreas;Hofreiter, VeronikaDo we have a sense for irrational numbers?Journal of Numerical Cognition201723170-189
Ioannidou, Olga;Georgiou, Despoina;Obersteiner, Andreas;Bas, Nilüfer Deniz;Mieslinger, ChristineDo Prospective Teachers Care about PISA Studies? A Pilot Study among University Students in GermanyInternational Education Studies201710526-35
Zehner, Fabian;Weis, Mirjam;Vogel, Freydis;Leutner, Detlev;Reiss, KristinaKollaboratives Problemlösen in PISA 2015: Befundhöhepunkte rund um Deutschland2017
Kuger, Susanne;Klieme, Eckhard;Lüdtke, Oliver;Schiepe-Tiska, Anja;Reiss, KristinaMathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe: Zur Validität von Schülerbefragungen in SchulleistungsstudienZeitschrift für Erziehungswissenschaft201720S261-98
Schwaighofer, Matthias;Vogel, Freydis;Kollar, Ingo;Ufer, Stefan;Strohmaier, Anselm;Terwedow, Ilka;Ottinger, Sarah;Reiss, Kristina;Fischer, FrankHow to combine collaboration scripts and heuristic worked examples to foster mathematical argumentation – when working memory mattersInternational Journal of Computer-Supported Collaborative Learning2017123281-305
Terrasi-Haufe, E.; Baumann, B.; Riedl, A.Berufsvorbereitung und - ausbildungJugendhilfe2017552150-155