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Original title:
Supporting computer-based learning by investigating process data
Original subtitle:
Analysis of psychophysiological measurements and log file data
Translated title:
Die Förderung von computerbasiertem Lernen durch die Untersuchung von Prozessdaten
Translated subtitle:
Die Analyse von psychophysiologischen Messungen und Logfile Daten
Author:
Huber, Kerstin Sabine
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Bannert, Maria (Prof. Dr.)
Referee:
Bannert, Maria (Prof. Dr.); Lewalter, Doris (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
TUM classification:
EDU 660
Abstract:
The goal of this research is to investigate the value of process data to understand learning processes and to promote computer-based learning. The findings of this thesis help educators identify learning processes in computer-based learning environments in order to provide individualized support to learners. The present dissertation includes two empirical studies investigating the manifestation of learning processes in process data. Both studies demonstrated how learning processes can be monitor...     »
Translated abstract:
Das Ziel dieser Arbeit ist es, den Wert von Prozessdaten zu untersuchen, um Lernprozesse zu verstehen und computerbasiertes Lernen zu fördern. Die Ergebnisse dieser Arbeit helfen Lehrenden, Lernprozesse in computerbasierten Lernumgebungen zu identifizieren, um Lernende individuell zu unterstützen. Die vorliegende Dissertation umfasst zwei empirische Studien, in denen die Manifestation von Lernprozessen in Prozessdaten untersucht wurde. Beide Studien zeigen, wie Lernprozesse beim Lernen mit compu...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1706857
Date of submission:
28.04.2023
Oral examination:
28.07.2023
File size:
3782739 bytes
Pages:
143
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20230728-1706857-1-3
Last change:
21.08.2023
 BibTeX