Benutzer: Gast  Login
Titel:

Simplifying of the Fuel Injection System and lowest Emissions with the alternative Diesel Fuel Oxymethylene Ether

Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag
Art des Konferenzbeitrags:
Textbeitrag / Aufsatz
Autor(en):
Pélerin, D.; Gaukel, K.; Härtl, M.; Wachtmeister, G.
Abstract:
Oxymethylene ethers as a sustainable alternative diesel fuel open up the pathway to a combustion with lowest soot and particle number emissions under various operating conditions. Combined with high EGR rates raw emission levels can be kept close to or below Euro VI limits while still gaining improvements in indicated efficiency due to short combustion durations. This allows to reduce the particle filter regeneration frequency and leads to benefits concerning the exhaust gas aftertreatment...     »
Abstract (alternativ):
Oxymethylenether als nachhaltige, alternative Dieselkraftstoffe ebnen den Weg zu einer Verbrennung mit geringsten Ruß- und Partikelanzahlemissionen bei verschiedenen Betriebsbedingungen. Kombiniert mit hohen AGR-Raten können Rohemissionsniveaus nahe an oder unter den Euro VI Grenzen realisiert werden, während gleichzeitig eine Verbesserung des indizierten Wirkungsgrades aufgrund kürzerer Brenndauern erreicht wird. Damit kann die Häufigkeit der Partikelfilterregeneration reduziert werden bei...     »
Stichworte:
alternative diesel fuels, lowest emissions, fuel injection system, sustainable mobility
Kongress- / Buchtitel:
16th Conference „The Working Process of the Internal Combustion Engine“
Ausrichter der Konferenz:
Institute of Internal Combustion Engines and Thermodynamics, Graz University of Technology
Datum der Konferenz:
28.-29.09.2017
Jahr:
2017
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Verbrennungskraftmaschinen
 BibTeX