User: Guest  Login
Original title:
Impacts of Serious Games for Cultural Heritage 
Translated title:
Effekte von Serious Games zum Thema kulturelles Erbe 
Year:
2021 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Klinker, Gudrun Johanna (Prof., Ph.D.) 
Referee:
Klinker, Gudrun Johanna (Prof., Ph.D.); Groh, Georg (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik 
Keywords:
Serious Games, Cultural Heritage, Serious-AR-Games 
Translated keywords:
Serious Games, Kulturerbe 
TUM classification:
DAT 758 
Abstract:
Serious Games combine the world of playing games for entertainment with the world of learning. Three different Serious Games were implemented on the topic of tangible as well as intangible cultural heritage: DragonTale (Japanese Kanji), Oppidum (History and Culture of the Celts) and HieroQuest (Egyptian Hieroglyphs). Through appropriate studies with corresponding questionnaires, the respective effects of the Serious Games were investigated, especially regarding their knowledge transfer. 
Translated abstract:
Serious Games verbinden die Welt des Spielens zur Unterhaltung mit der Welt des Lernens. Es wurden drei verschiedene Serious Games zum Thema materielles sowie immaterielles Kulturerbe implementiert: DragonTale (Japanische Kanji), Oppidum (Geschichte und Kultur der Kelten) und HieroQuest (Hieroglyphen). Durch geeignete Studien mit entsprechenden Fragebögen wurden die jeweiligen Effekte der Serious Games insbesondere in Bezug auf den Wissenstransfer untersucht. 
Oral examination:
23.04.2021 
File size:
53988133 bytes 
Pages:
167 
Last change:
10.05.2021