User: Guest  Login
Original title:
Entwurf und Evaluierung von Protokollen für die Powerline-Kommunikation im Fahrzeug 
Translated title:
Design and Evaluation of Protocols for the In-Car Power Line Communication 
Year:
2016 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Kellerer, Wolfgang (Prof. Dr.) 
Referee:
Kellerer, Wolfgang (Prof. Dr.); Hanik, Norbert (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
ELT Elektrotechnik; VER Technik der Verkehrsmittel 
TUM classification:
ELT 620d 
Abstract:
In der Arbeit werden schwerpunktmäßig Protokolle für die Powerline-Kommunikation im Fahrzeug entworfen und evaluiert. Als Grundlage dient der HomePlug Green PHY Standard mit zusätzlichen Modifikationen. Das vorgeschlagene kollisionsfreie PR MAC Protokoll verwendet eindeutige Nachrichten-IDs als Prioritäten. Weiterhin werden Varianten vorgeschlagen, die den Energieverbrauch reduzieren. Zuletzt wird das Echtzeitverhalten untersucht und ein Algorithmus gegeben, der die Robustheit der Prioritätsreih...    »
 
Translated abstract:
Focus of the thesis is on the design and evaluation of protocols for the in-car power line communication. Basis is the HomePlug Green PHY standard with additional modifications. The proposed collision-free PR MAC protocol uses unique message IDs as priorities. Further variants are proposed which reduce the overall power consumption. In a final step, the protocol’s real-time behavior is examined and an algorithm is given which identifies the priority ordering with maximum robustness. 
Oral examination:
02.06.2016 
File size:
2819278 bytes 
Pages:
176 
Last change:
21.06.2016