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Titel:

Experimental Investigations of a Wind Tunnel Model for the Analysis of Fluid-Structure Interaction caused by the Influence of Leading-Edge Vortex Systems

Dokumenttyp:
Zeitschriftenaufsatz
Autor(en):
Hartl, P.; Stegmüller, J.; Hayböck, S.; Molz, A.; Breitsamter, C.
Abstract:
Modern, high-agility aircraft develop separation-induced leading-edge vortices and vortex flow aerodynamics in various portions of their flight envelope. At higher angles of attack, vortex-bursting results in an unsteady flow field downstream of the breakdown region. High turbulence intensities and their distinct burst frequency content can lead to structural dynamic excitation of the wing and downstream located elements such as tail planes. This aerodynamic excitation may cause dynamic aeroelas...     »
Stichworte:
Vortical flows, Aeroelasticity, Tail buffeting
Dewey Dezimalklassifikation:
620 Ingenieurwissenschaften
Kongresstitel:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2023, Stuttgart
Zeitschriftentitel:
Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.
Jahr:
2023
Sprache:
en
Volltext / DOI:
doi:10.25967/610509
WWW:
https://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1[document_id]=610509
Verlag / Institution:
Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.
Publikationsdatum:
27.10.2023
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Aerodynamik und Strömungsmechanik
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