Lindemann, Udo (Prof. Dr.); Kim, Yong Se (Prof., Ph.D.); Zäh, Michael (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Product-Service System, Customer Acceptance, Service Catalogue, Decision-making Process
Translated keywords:
Produkt-Service-System, Kundenakzeptanz, Service Katalog, Entscheidungsfindungsprozess
TUM classification:
MAS 030d; WIR 600d
Abstract:
Certain aspects of customer acceptance affect the purchase decisions of customers. The approach of Product-Service Systems (PSS) is capable of influencing those aspects of customer acceptance. This work provides three tools to enable companies to plan PSS to increase customer acceptance: the model of customer acceptance describes and presents aspects of customer acceptance, the decision-making process includes and structures the activities and decisions of the PSS planning phase, and the service catalogue supports PSS planners to easily identify suitable services.
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Certain aspects of customer acceptance affect the purchase decisions of customers. The approach of Product-Service Systems (PSS) is capable of influencing those aspects of customer acceptance. This work provides three tools to enable companies to plan PSS to increase customer acceptance: the model of customer acceptance describes and presents aspects of customer acceptance, the decision-making process includes and structures the activities and decisions of the PSS planning phase, and the service...
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Translated abstract:
Aspekte der Kundenakzeptanz beeinflussen die Kaufentscheidungen von Kunden. Der Ansatz der Produkt-Service-Systeme (PSS) kann diese Aspekte der Kundenakzeptanz beeinflussen. Diese Arbeit bietet drei Hilfsmittel an, um Unternehmen zu befähigen, in der PSS-Planung die Kundenakzeptanz zu steigern: Das Modell der Kundenakzeptanz beschreibt und stellt die Aspekte der Kundenakzeptanz dar, der Entscheidungsfindungsprozess beinhaltet und strukturiert die Aktivitäten und Entscheidungen in der PSS-Planungsphase und der Servicekatalog unterstützt PSS-Planer, passende Services zu finden.
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Aspekte der Kundenakzeptanz beeinflussen die Kaufentscheidungen von Kunden. Der Ansatz der Produkt-Service-Systeme (PSS) kann diese Aspekte der Kundenakzeptanz beeinflussen. Diese Arbeit bietet drei Hilfsmittel an, um Unternehmen zu befähigen, in der PSS-Planung die Kundenakzeptanz zu steigern: Das Modell der Kundenakzeptanz beschreibt und stellt die Aspekte der Kundenakzeptanz dar, der Entscheidungsfindungsprozess beinhaltet und strukturiert die Aktivitäten und Entscheidungen in der PSS-Planung...
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