User: Guest  Login
Original title:
Fakery on Digital Platforms
Original subtitle:
A Review and Two Empirical Studies of its Extent, Implications, and Countermeasures
Translated title:
Fälschungen auf Digitalen Plattformen
Translated subtitle:
Eine Literaturübersicht und Zwei Empirische Studien zu deren Ausmaß, Auswirkungen, und Gegenmaßnahmen
Author:
Lindenmayr, Michaela
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Management
Institution:
Professur für Innovation and Digitalization (Prof. Förderer) (TUM Campus Heilbronn)
Advisor:
Förderer, Jens (Prof. Dr.)
Referee:
Förderer, Jens (Prof. Dr.); Hottenrott, Hanna (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 605
Abstract:
Digital platforms provide access to a broad variety of information and improve its exchange. However, they also generate new forms of fakery, including fake news, accounts, reviews, or ads. With fakery being a major concern in information systems research, this dissertation provides an overarching understanding from a literature review and empirically investigates the effect of two platform interventions around fakery on Twitter and YouTube. This informs platform providers, users, and policymake...     »
Translated abstract:
Digitale Plattformen verbessern den Informationsaustausch. Gleichzeitig ermöglichen sie neue Formen von Fälschungen in Nachrichten, Nutzerprofilen Produktbewertungen, oder Werbeaussagen. Da Fälschungen ein großes Problem in der Forschung der Wirtschaftsinformatik darstellen, schafft diese Dissertation ein übergreifendes Verständnis aus einer Literaturübersicht und untersucht empirisch zwei Plattforminterventionen auf Twitter und YouTube. Damit unterstützt sie die Entscheidungen von Plattformbetr...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1748299
Date of submission:
10.07.2024
Oral examination:
04.09.2024
File size:
2684838 bytes
Pages:
155
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20240904-1748299-1-3
Last change:
07.10.2024
 BibTeX