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Original title:
Development and Flight Testing of an Automatic Flight Control System with Dynamic Control Objective Prioritization
Translated title:
Entwicklung und Flugerprobung eines automatischen Flugbahnregelungssystems mit dynamischer Priorisierung der Regelgröβen
Author:
Karlsson, Erik Anders
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Institution:
Flugsystemdynamik (Prof. Holzapfel)
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Myschik, Stephan (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 500
Abstract:
The thesis presents the development of a modular automatic flight control system for control of the kinematic flight path and the aerodynamic speed, implemented and integrated into a modular flight guidance and control architecture. Control objective conflicts are resolved by dynamic energy and force distribution for prioritization between flight path or acceleration and vertical or lateral maneuvering. Results from linear and nonlinear analysis as well as flight tests are presented.
Translated abstract:
Die Dissertation stellt die Entwicklung eines modularen, automatischen Flugbahnregelungssystems, implementiert und integriert als Teil eines modularen Flugregelungsarchitektur, vor. Zielkonflikte der Regelgröβen werden anhand einer dynamischen Energieraten- und Kraftverteilung zur Priorisierung der Flugbahn oder Beschleunigung, sowie Manövrieren in der vertikalen oder horizontalen Ebene, aufgelöst. Ergebnisse aus der linearen und nichtlinearen Analyse, sowie Flugversuche, werden vorgestellt.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1740776
Date of submission:
13.05.2024
Oral examination:
07.11.2024
File size:
39902948 bytes
Pages:
403
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20241107-1740776-1-4
Last change:
06.12.2024
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