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Original title:
A Novel Approach for Modelling Future Airport Noise Exposure
Translated title:
Eine neue Methodik zur Modellierung zukünftiger Flughafen-Lärmimmissionen
Author:
Will, Felix
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Referee:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.); Reichmuth, Johannes (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
aircraft noise, airport; future, noise exposure, aircraft fleet, aircraft retirement, air traffic growth
Translated keywords:
Fluglärm, Flughafen, Zukunft, Lärmimmissionen, Flugzeugflotte, Außerdienststellung, Luftverkehrswachstum
TUM classification:
VER 500d; VER 600d
Abstract:
This thesis discusses the future development of aircraft noise in the vicinity of airports. A novel method is introduced that quantifies future airport noise exposure as equivalent noise levels based on scenario-specific air traffic growth, aircraft retirement, aircraft replacement, airport capacity limits as well as runway and route distribution. The method is implemented in a model, then validated, and finally applied to a generic two-runway airport in a series of relevant scenarios.
Translated abstract:
Die Arbeit beschäftigt sich mit der zukünftigen Entwicklung von Fluglärm im Umfeld von Verkehrsflughäfen. Eine neuartige Methodik wird vorgestellt, die auf Grundlage von szenariospezifischem Verkehrswachstum, Außer- und Indienststellungen, Flughafenkapazitätslimits sowie Betriebsrichtungs- und Routenverteilung Lärmimmissionen zukünftiger Zeiträume in Dauerschallpegeln quantifiziert. Die Methodik wird in einem Modell implementiert, validiert und an einem generischen Zweibahnflughafen in relevante...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1483148
Date of submission:
29.04.2019
Oral examination:
17.12.2019
File size:
3138085 bytes
Pages:
166
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20191217-1483148-1-5
Last change:
05.02.2020
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