The response of steel vehicle restraint systems depends on various factors, where the soil-post interaction plays a significant role in preventing fatal accidents. This aspect was investigated experimentally and numerically in this research work, with a particular focus on the soil characteristics. Full-scale field tests were conducted on single posts in road shoulder materials under quasi-static and impact loading. The soil-post interaction was then analysed using the finite element method. The research findings led to a computationally efficient simulation approach.
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The response of steel vehicle restraint systems depends on various factors, where the soil-post interaction plays a significant role in preventing fatal accidents. This aspect was investigated experimentally and numerically in this research work, with a particular focus on the soil characteristics. Full-scale field tests were conducted on single posts in road shoulder materials under quasi-static and impact loading. The soil-post interaction was then analysed using the finite element method. The...
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Übersetzte Kurzfassung:
Das Tragverhalten von Fahrzeug-Rückhaltesystemen aus Stahl wird von verschiedenen Faktoren bestimmt, wobei die Boden-Pfosten-Interaktion eine wichtige Rolle bei der Verhinderung tödlicher Unfälle spielt. In dieser Arbeit wurde dieses Thema experimentell und numerisch untersucht, wobei ein besonderer Schwerpunkt auf den Bodeneigenschaften lag. Feldversuchen an einzelnen Pfosten in Bankettmaterialien unter statischer und dynamischer Belastung sowie Finite-Elemente-Simulationen wurden durchgeführt. Die Forschungsergebnisse führten zu einem recheneffizienten Simulationsansatz.
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Das Tragverhalten von Fahrzeug-Rückhaltesystemen aus Stahl wird von verschiedenen Faktoren bestimmt, wobei die Boden-Pfosten-Interaktion eine wichtige Rolle bei der Verhinderung tödlicher Unfälle spielt. In dieser Arbeit wurde dieses Thema experimentell und numerisch untersucht, wobei ein besonderer Schwerpunkt auf den Bodeneigenschaften lag. Feldversuchen an einzelnen Pfosten in Bankettmaterialien unter statischer und dynamischer Belastung sowie Finite-Elemente-Simulationen wurden durchgeführt....
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