User: Guest  Login
Less Searchfields
Simple search
Original title:
Teacher educators as central agents in an evidence-based practice agenda
Original subtitle:
An empirical study on their attitudes, professional challenges, and possible solutions
Translated title:
Lehrerbildner*innen als zentrale Akteure evidenzbasierter Lehrerbildung
Translated subtitle:
Eine empirische Untersuchung ihrer Einstellungen, professionellen Herausforderungen und möglicher Unterstützungsangebote
Author:
Diery, Annika
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Seidel, Christina (Prof. Dr.)
Referee:
Seidel, Christina (Prof. Dr.); Thiel, Felicitas (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
Evidence-based practice; Teacher educators; Higher education
Translated keywords:
Evidenzbasierte Praxis; Lehrerbildner*innen; Hochschulbildung
TUM classification:
EDU 640
Abstract:
Teacher educators are the central agents to promote evidence-based practice among student teachers. The present dissertation summarizes two empirical studies that investigate teacher educators’ professional characteristics towards evidence-based practice, their current use of research evidence in teaching, and possible support solutions. Results suggest that teacher educators need to be supported in their effort to promote evidence-based practice. Findings further help to identify how to best de...     »
Translated abstract:
Lehrerbildner*innen sind die zentralen Akteure, um evidenzbasierte Praxis bei Lehramtsstudierenden zu fördern. Die vorliegende Dissertation umfasst zwei empirische Studien zu den professionellen Merkmalen von Lehrerbildner*innen in Bezug auf evidenzbasierte Praxis, ihrer aktuellen Nutzung von Evidenz und zu einem möglichen Unterstützungsangebot. Die Ergebnisse zeigen, dass Lehrerbildner*innen für die Förderung evidenzbasierter Praxis Unterstützung benötigen und liefern Hinweise, wie Unterstützun...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1616346
Date of submission:
12.07.2021
Oral examination:
27.09.2021
File size:
1099099 bytes
Pages:
59
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210927-1616346-1-2
Last change:
02.11.2021
 BibTeX