Zaragoza, Adriana;Seidel, Tina;Hiebert, JamesExploring preservice teachers’ abilities to connect professional knowledge with lesson planning and observationEuropean Journal of Teacher Education20211-20
Seidel, T.;Schnitzler, K.;Kosel, C.;Stürmer, K.;Holzberger, D.Student Characteristics in the Eyes of Teachers: Differences Between Novice and Expert Teachers in Judgment Accuracy, Observed Behavioral Cues, and GazeEducational Psychology Review202133(7)
Seidel, T.;Renkl, A.;Rieß, W.Basisdimensionen für Unterrichtsqualität im Fachkontext konkretisieren: Die Rolle von Unterrichtsartefakten und Bestimmung von StandardsituationenUnterrichtswissenschaft2021
Seidel, TinaVideobasierte Forschung und ihr Beitrag zu einer verbesserten Lehrkräftebildung in Deutschland4-6Lehren und Forschen mit Videos in der LehrkräftebildungBMBF (Ed.)2021
Schindler, A.-K.;Seidel, T.;Böheim, R.;Knogler, Dr. M.;Weil, M.;Alles, M.;Gröschner, A.Acknowledging teachers’individual starting conditions and zones ofdevelopment in the course of professional developmentTeaching and Teacher Education2021100 (1)
Kramer, M.;Förtsch, C.;Seidel, T.;Neuhaus, B.J.Comparing two constructs for describing and analyzing teachers’ diagnostic processesStudies in Educational Evaluation202168(7)
Kramer, M.;Förtsch, C.;Boone, W.J.;Seidel, T.;Neuhaus, B.J.Investigating Pre-Service Biology Teachers' Diagnostic Competences: Relationships between Professional Knowledge, Diagnostic Activities, and Diagnostic AccuracyEducation Sciences202111(3)
Junker, Robin;Holodynski, Manfred;Zucker, Verena;Huber, Kerstin;Titze, Silke;Amina, Zerouali;Schneeweiss, A.;Bannert, M.;Richter-Gebert, Jürgen;Seidel, Tina;al., etLehren und Forschen mit Videos in der LehrkräftebildungBundesministerium für Bildung und Forschung2021
Heitzmann, N.;Opitz, A.;Stadler, M.;Sommerhoff, D.;Fink, M.C.;Obersteiner, A.;Schmidmaier, R.;Neuhaus, B.J.;Ufer, S.;Seidel, T.;Fischer, M.R.;Fischer, F.Cross-Disciplinary Research on Learning and Instruction - Coming to TermsFrontiers in Psychology202111
Goldberg, P.;Schwerter, J.;Seidel, T.;Müller, K.;Stürmer, K.How does learners’ behavior attract preservice teachers’ attention during teaching?Teaching and Teacher Education202197